Online prieskum
Internet sa postupne integroval do našich životov a stal sa prirodzeným prostredím pre vyjadrovanie vlastných názorov a životných postojov.
Aktívni užívatelia internetu využívajú internet na
- Vyhľadávanie a získavanie informácií
- Na emailovú komunikáciu
- Na chatovanie
- Využívanie diskusných fór, komunitných portálov, blogov či sociálnych sietí
Internet sa pomaly stáva najpoužívanejším spôsobom získavania dát pre marketingové prieskumy. Dôvody sú jasné. Poskytuje rýchlejší, jednoduchší a častokrát lacnejší prístup k názorom spotrebiteľov ako prostredníctvom tradičných metód.
Zároveň umožňuje skúmať veci do hĺbky a to štýlom, ktorý je pre ľudí dnešnej doby už celkom prirodzený.
V ostatných rokoch rastie záujem nielen o kvantitatívne online prieskumy, ale hlavne o kvalitatívne prieskumy realizované cez internet.
Online kvalitatívne prieskumy predstavujú inovatívnu metódu prieskumu trhu, podstatou ktorej je diskusia s respondentmi. Tá však neprebieha v reálnom, ale vo virtuálnom prostredí.
iQual je uzavretá online diskusná platforma určená na realizáciu kvalitatívnych prieskumov cez internet.
Prostredníctvom nej sa respondenti zapájajú do rôznych interaktívnych diskusií a prieskumov.